måndag 30 juni 2014

Ångest i provhytter

Det har jag också haft, men känner att jag undrar lite.
En skrämmande upptäckt har jag gjort! En barndomsväns status på Facebook löd -finns det något mer ångestfyllt än att prova bikini i en provhytt?
Och på denna status har massor av kvinnor kommenterar o gjort tummen upp... Varför? Alltså kvinnan som skrev det här är 28 år i år och har tre barn, ja jag sa TRE barn! Det är ju fantastiskt!
Och i mina ögon ser hon inte en dag äldre ut än när vi gick i nian. Jag tycker hon är superfin! Varför är kvinnor så jävla rädda för att tycka om sig själva? Varför får jag känslan av att det är tabu att säga fuck this shit I'm hot!
Vad är det son gör det här? För fan tjejer ni är ju snygga! Jag har ingen modellkropp jag heller, MEN hur många har det?
Kom igen tjejer, tänk så här, vad vill jag ändra? Är fråga ett. Kan jag ändra det? Är svaret nej, då är det ju inget att tänka på, inte lägga energi på och absolut inte ha ångest över! Är svaret ja, ja då är det bara att köra igång och jobba åt mer nöjd hållet.

Kom igen nu inte fasen ska väll ni/ vi låta en provhytt och en bikini dra ner oss i ångest??

Nåt att tänka på!
Tack för mig, Hej!



- Peace out!

Inga kommentarer: